07: Nelúčte sa s mozgovými bunkami, radšej sa dobre vyspite!  V tejto kategórii nie sú žiadne produkty

Nelúčte sa s mozgovými bunkami, radšej sa dobre vyspite!

V dnešnej uponáhľanej dobe sa čoraz viac stretávame s ľuďmi, ktorí pracujú vo dne v noci a miesto spánku trávia čas za počítačom. Najčastejšie ide o trend mladých ľudí. Buď po prehýrenej noci, ktorú na druhý deň už niet času dospať alebo pri budovaní svojej vysnenej kariére. Ale oplatí sa ...

Nelúčte sa s mozgovými bunkami, radšej sa dobre vyspite!

V dnešnej uponáhľanej dobe sa čoraz viac stretávame s ľuďmi, ktorí pracujú vo dne v noci a miesto spánku trávia čas za počítačom. Najčastejšie ide o trend mladých ľudí. Buď po prehýrenej noci, ktorú na druhý deň už niet času dospať alebo pri budovaní svojej vysnenej kariére. Ale oplatí sa takto hazardovať so svojím zdravím?

Počas spánku prebieha mnoho dôležitých procesov, ktorých narušením nepriaznivo zasahujeme do svojho zdravia. So spánkom sa spája obnova tvorby tkanív, rast, regenerácia pamäte a schopnosť učenia. Odborníci tvrdia, že menej ako 7 hodín spánku má nepriaznivý účinok na telo i myseľ. Nedostatok spánku má za príčinu zníženie koncentrácie, náladovosť a zhoršenie pamäte.

Nedostatok spánku vedie k obezite

Deficit spánku zamedzuje prirodzenej tvorbe leptínu, hormónu, ktorý reguluje chuť na jedlo a o 15% zvyšuje produkciu hormónu grelín, ktorý je zodpovedný za neudržateľné chute na kalorické jedlá a nápoje. Na druhej strane nedostatok spánku podporuje tvorbu stresového hormónu kortizol, ktorý podporuje rast tukových zásob a to hlavne v oblasti pásu.

Riziká spánkového deficitu:

  • Cukrovka
  • Vysoký krvný tlak
  • Odumieranie mozgových buniek
  • Tráviace problémy
  • Hormonálne zmeny
  • Mŕtvica
  • Infarkt
  • Zápaly

Zápaly v tele

Nedostatok spánku je zodpovedný za šírenie všetkých druhov zápalov v tele. Platí to pre ľudí, ktorí spávajú menej ako 6 hodín denne. Zápaly ďalej súvisia so zvýšeným rizikom vzniku choroby srdca, artritídy, cukrovky či rýchlejšieho starnutia.

Pri dlhodobom nedostatku spánku zoznam problémov narastá

Ak dlhodobo spávate menej ako 7-8 hodín denne, znižuje sa vám odolnosť voči infekciám, nastáva zhoršenie zraku, zlá nálada, bolesť hlavy, podráždenosť, znižuje sa libido a nastáva mnoho negatívnych procesov v tele a hormonálnej sústave.

Naše záverečné odporúčanie je rozhodne odložiť pracovné povinnosti na druhý deň, kedy je lepšia vôla privstať si o trošičku skôr ako prebdieť celú noc nad povinnosťami. Nič totiž nestojí toľko, aby ste zaň platili svojím vlastným zdravím. A berte na vedomie, že sa príznaky nemusia ukázať v súčasnosti, ale môžu sa objaviť neskôr, keď sa už ozve choroba a samotný proces bude náročné zastaviť a prinavrátiť si svoje poškodené zdravie.

Viac